Hoe overtuig je de bedrijfswereld dat de Antwerpse Kempen de ideale regio vormen voor een dagje teambuilding?
MeetingKempen – het samenwerkingsverband tussen Toerisme Provincie Antwerpen en 36 bedrijven die actief zijn in het zakentoerisme – beseft dat je zo’n veeleisend publiek niet alleen overtuigt met glossy sales manuals. Daarom brengt het op vrijdag 28 mei meer dan 200 vertegenwoordigers van Vlaamse topbedrijven samen in Bobbejaanland om het aanbod zelf uit te proberen.
Dé bestemming voor teambuilding
De voorbije maanden organiseerde MeetingKempen al enkele geslaagde site inspections voor meetingplanners en een aantal opgemerkte beursdeelnames in België en Nederland. Op vrijdag 28 mei presenteert het succesvolle samenwerkingsverband voor het eerst het Kempense teambuildingaanbod aan pers en publiek.
De doelstelling van MeetingKempen is duidelijk: zo veel mogelijk bedrijven overtuigen om bij het plannen van een teambuildingactiviteit voortaan te kiezen voor de Antwerpse Kempen. Enkele grote firma’s hebben de Kempen intussen ontdekt, maar door extra promotie wil MeetingKempen dit aantal flink optrekken. De respons op de uitnodiging doet alvast het beste verhopen. Ruim 200 vertegenwoordigers van topbedrijven als Nokia, Sony, Luminus, AB Inbev en Esso zijn present in Bobbejaanland.
Mix van authenticiteit en originaliteit
MeetingKempen presenteert de deelnemers vrijdag een waaier aan ideeën voor teambuildings en incentives: van schapen drijven tot boottrips, van vlottentochtjes tot citygames. Na deze voorstelling kunnen de deelnemers de diverse formules zelf uitproberen, met voorop de gloednieuwe teambuildingactiviteit in Bobbejaanland.
Volgens gedeputeerde voor Toerisme Inga Verhaert (sp.a) is het precies die mix van authenticiteit en originaliteit die bedrijven aantrekt: “De Antwerpse Kempen serveren veel groen en water, aantrekkelijke stadjes, bijzonder erfgoed en culinaire verwennerij. Dat combineren we met vernieuwende activiteiten. Samen resulteert dit in originele formules als een solexritje langs abdijen of een vergadering rond het kampvuur, gevolgd door een brunch in een heerlijk geurend dennenbos. Kortom, net dat tikkeltje anders dan het doordeweekse teambuildingaanbod. En bovenop dit alles trakteren we de bezoekers op een deugddoende rust, die een welkome afwisseling biedt met ons drukke professionele leven.”